PPK dla biur rachunkowych – webinarium

Szkolenia Stacjonarne

PPK – zasady wdrażania i współpracy między biurem rachunkowym a Klientem

 

Celem szkolenia jest wskazanie obowiązków związanych z wdrożeniem i obsługą Pracowniczych Planów Kapitałowych po stronie Klienta i Biura Rachunkowego.

Omówione zostaną zasady współpracy z Klientem na etapie wdrażania Pracowniczych Planów Kapitałowych a także comiesięcznej obsługi związanej z prawidłowym ustalaniem wynagrodzenia z tytułu umowy o pracę i umów cywilnoprawnych.

 

Program szkolenia:

  1. Pracownicze Plany Kapitałowe wdrożenie :
    1. Dla kogo i od kiedy należy tworzyć PPK
    2. Procedura wdrożenia w firmie:
      1. Zasady wyboru instytucji zarządzającej środkami PPK
      2. Umowy zawierane w związku z PPK
      3. Obowiązki administracyjne i informacyjne na etapie wdrażania PPK leżące po stronie pracodawcy/zleceniodawcy
    3. Sankcje grożące za naruszenie ustawy o Pracowniczych Planach Kapitałowych – jakie mogą być koszty i kto ponosi odpowiedzialność za nałożone kary.

 

 

  1. Obowiązki administracyjne związane z Pracowniczymi Planami Kapitałowymi w trakcie:
    1. Obowiązki informacyjne względem nowozatrudnionego pracownika lub zleceniobiorcy
    2. Zasady rezygnacji z uczestnictwa w PPK przez pracownika lub zleceniobiorcę
  1. Wpłaty na Pracownicze Plany Kapitałowe
    1. Wpłaty finansowane przez Pracodawcę/ Zleceniodawcę
    2. Wpłata finansowane przez pracownika/zleceniobiorcy:
      1. Składniki wynagrodzenia od których naliczane są wpłaty na Pracownicze Plany Kapitałowe
      2. Wysokość wpłaty obowiązkowej podstawowej lub obniżonej
        1. Zasady wnioskowania o obniżoną wpłatę podstawową lub zmiany jej wysokości
        2. Zasady naliczania ostatecznej wysokości wpłaty podstawowej
        3. Wysokości i zasady wnioskowania oraz zmiany wysokości wpłaty dodatkowej
    3. Zasady ustalania zaliczki na podatek dochodowy od wpłat finansowanych przez Pracodawcę/ Zleceniodawcę
    4. Zasady rozliczania wpłat na w przypadku rezygnacji z uczestnictwa w PPK przez pracownika / zleceniobiorcę
    5. Korekty list płac a wpłaty na PPK
    6. Wpływ wpłat na PPK na potrącenia z wynagrodzenia

Szkolenie w formie webinarium realizowane jest poprzez platformę clickmeeting.

Uczestnicy w trakcie szkolenia mogą zadawać pytania.

Uczestnicy szkolenia otrzymają materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej wraz z kompletem druków potrzebnych do obsługi Pracowniczych Planów Kapitałowych.

Czas trwania – 4 godziny.
Godziny szkolenia: 10.00 -14.00.
Data/Lokalizacja Cena  
2020.09.16 - Ilość godzin: 5 - online 244.77 zł brutto
199 zł netto
Zgłoszenie